FORSIDEN
AUGUST MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens - BIBELLAND - Ord
26. maj - Det gælder Danmarks fremtid


Mellem himmel og jord

 

1. Krøn. 21,16-17: ”Da David så op, fik han øje på herrens engel, der med draget sværd i hånden, rettet mod Jerusalem. Da kastede David og de ældste, der var klædt i sæk, sig til jorden, og han sagde til Gud: ”Det var mig, der sagde, at der skulle holdes folketælling. Det er mig, der har syndet, mig, der har handlet ondt.”

 

Der findes beretninger I Bibelen, som vi aldrig glemmer. Det gælder ”Overgangen over Det røde Hav”, ”Elias, der ser Gud svare med ild”, ”Elisa, der farer til himmels i en ildvogn”, ”Samson, der vælter søjlerne”, ”Davids kamp mod Goliat” osv. osv., men der er kun få, der kender de dramatiske begivenheder, som er beskrevet i 1. Krøn. 21. Og det er lidt ærgerligt, for teksten har meget at sige os i dag.

 

Situationen er den, at David bliver fristet til at foretage en folketælling, som umiddelbart ikke skulle være forkert, men Gud er imod det, ja, der står faktisk, at ”det var ondt i Herrens øjne”. Gud sender straffedomme ind over folket, hvoraf  70.000 omkommer af pest. Endnu værre ting er i udsigt, men Gud siger til en engel, der er udset til at ødelægge Jerusalem: ”Det er nok, træk din hånd tilbage”. Det er denne engel David ser for sig med et draget sværd mellem himmel og jord. David er rystet og falder til jorden i anger og bod, fordi han i sin forfængelighed talte folket. Gud ser Davids sønderbrudthed og svarer med ild over Davids rejste brændofferalter. Endnu engang rystes David. Han erfarer tilgivelsen, og Gud befaler englen at stikke sit sværd i skeden. Ja, hvilken dramatisk hændelse!

 

I dag kan nogle mennesker også se et truende sværd rettet mod det danske folk. På grund af ulydighed mod Gud kan straffedomme også ramme os. Vi må også som David gå ind i anger og bod over det, vi har gjort forkert. Vi har bl.a. øver vold mod Guds skaberværk. Tænk blot på de tusinder af uønskede børn, vi fratog muligheden for at leve.

 

Vi må også rette vort blik mod himlen, og da vil vi med troens blik få øje på selveste Guds søn, der hænger mellem himmel og jord for at sone vor synd. Tak og lov, at det ikke blot er et fatamorgana, der forsvinder ved nærmere øjesyn. Nej, Jesu forsoningsværk er en virkelighed, som enhver vil erfare, der går ind i anger og bod. Da vil vi også få lov til at erfare en ild fra himlen, og det i vore hjerter.

 

 

Kærlig hilsen - og Guds fred

Gert Grube - www.dagens-ord.bibelland.dk

 

 * Læs evt. profeti om Danmark af evangelisten Jonathan Conrathe *

 

 




MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002