FORSIDEN
SEPTEMBER MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
21. september




... Velkommen til dagens andagt. Vi forventer, at flere - p.g,a. dagens andagt netop i dag, vil opnå en opvågning, der kan betyde, at du får en ny start og et anderledes bedre liv. Gør dig selv en stor tjeneste: Bemærk dig worship sangen og ikke mindst "historien bag sangen" - som vil bevæge mange.




Tilgivelse! bag tremmerne


 

1. Pet. 3,18: ”For også Kristus led én gang for menneskers synder, som retfærdig led han for uretfærdiges skyld for at føre jer til Gud.”

Mattæus 18, 21 og 22: "Så kom Peter hen til Jesus og spurgte: »Herre, hvor ofte skal jeg tilgive en bror, som har syndet imod mig? Syv gange?«

»Nej,« svarede Jesus, »70 gange 7!

 

Det er apostlen Peter, som her henholdsvis maler Kristi lidelseshistorie for vort blik, så vi må undres endnu engang - og i det næste vers, stiller Jesus et fundamentalt vigtigt spørgsmål. Evangeliet er så stort og grænseoverskridende, at vi må høre det igen og igen.

 

I årtusinder har mennesker søgt Gud og prøvet på at føre andre mennesker til Gud. Men tit blev det til en stræben efter gode gerninger og selvpineri for at tilfredsstille Gud. Alt sammen er dette forgæves - set i lyset af evangeliet.

 

Evangeliet er så helt anderledes. Evangeliet er først og fremmest en person, nemlig Jesus Kristus. Jesus er den eneste, med hvem ingen sammenligning er mulig. Jesus kan som ingen anden rejse og genoprette det forliste. Han vasker tavlen ren med sit blod. Og han gør det så grundigt, at ingen Djævel formår at sende anklagende pile igennem Golgatas blodpagt.

 

Jesu blod har en så kraftig røst om tilgivelse, fred og evigt liv, at vi må svare igen med tak. Vi må samtidig være fyldt med tak over, at alle anklagende røster vil forstumme og forsvinde, når blodets iboende forsoning og kraft bekendes.

 

Livet som menneske kan være både broget og besværligt. Livets genvordigheder må dog aldrig få lov til at overskygge taknemligheden, men tværtimod tvinge taknemligheden frem, så livet bliver til ”tak” og ikke til ”ak”.

 

Jeg har lært meget af en kristen pakistaner, som uskyldig blev sendt i fængsel, fordi en nabo fremkom med falske beskyldninger. Naboen havde sagt, at den kristne havde fornærmet profeten Muhammed, og dette var nok til 6 års frihedsbedrøvelse. Da han igen fik sin frihed, sagde han, at prøvelserne havde været mange, men den største lektie, han havde lært af sit fængselsophold, var at acceptere vanskelige vilkår og fortsat være Gud taknemlig. Ja, et forbløffende vidnesbyrd fra en mand, som havde været udsat for falsk anklage og spildt seks år i en fængselscelle.

 

Som skolelærer brugte jeg i kristendomstimerne eksempler fra menneskelivet for at illustrere tilgivelse. Et eksempel gjorde altid indtryk på eleverne og i øvrigt også hver gang på mig. Det drejede sig om en Hr. Dapozzo, fange nr. 175, som blev ydmyget under nazistyret. En juleaften skulle Dapozzo stå skoleret for lejrkommandanten, som ved et bord var i gang med at spise de dejligste kager. ”Deres kone er en dygtig kok”, sagde lejrkommandanten og kiggede op. Dapozzo forstod ikke, hvad han mente, men fik en forklaring.

 

”I syv måneder har Deres kone hver måned sendt en pakke kager til dem, men dem har jeg spist.” Dapozzo vidste, at hustruen og børnene ofte manglede mad, og at det måtte have krævet meget af dem at sende denne månedlige pakke. Han havde lyst til at forbande lejrkommandanten langt væk, men da han var en kristen, bad han om styrke til at modstå ydmygelsen. ”De er en fattig mand, lejrkommandant, ” sagde Dapozzo, ”men jeg er rig, fordi jeg tror på Gud og er frelst ved Jesu dyrebare blod.” Med dette svar blev kommandanten vred og sendte Dapozzo tilbage til fangecellen.

 

Da krigen var forbi, opsøgte Dapozzo sin plageånd. De fleste lejrkommandanter blev skudt, men denne kommandant overlevede. Efter ti års eftersporing lykkedes det Dapozzo at finde adressen. Han bankede på og genkendte ham straks, men lejrkommandanten genkendte ikke Dapozzo. ”Jeg er nr. 175. Husker De juleaften 1943”, udbrød Dapozzo. Pludselig stod situationen klart for manden og han svarede med frygt i stemmen: ”Nå, er De kommet for at få hævn?” ”Ja”, svarede Dapozzo og åbnede for en pakke, hvori der var en stor kage. Han bad manden om at spise, og nu skete det overraskende, at manden pludselig så sin egen nederdrægtighed og begyndte at græde og bad om tilgivelse. Dapozzo kunne for Kristi skyld tilgive ham det hele, og beretningen slutter med, at den tidligere hårde lejrkommandant sammen med sin kone blev kristne.

 

Se, det var en ”hævn”, der førte til et godt resultat, for Dapozzo lod kærligheden være midlet.

 

Luk. 9,55: ”Menneskesønnen er ikke kommet for ødelægge menneskeliv, men for at frelse dem.” Det er lægen Lukas, der her henviser til speciallægen Jesus, som har konsultation hver dag og alle døgnets timer. Der er sygdomme, som kun speciallægen Jesus kan klare. Tænk blot på frygt, samvittighedsnag, fristelser og skyld, som kan smadre et menneske, hvis der ikke opnås lindring og tilgivelse.

 

I dag vil vi med denne andagt illustrere, hvor afgørende vigtigt det er, at tilgive - tilgive enhver der har gjort en fortræd, uanset hvor stor eller lille overtrædelsen måtte have været.

 

Vi vil i dag gøre brug af en helt ny og usædvanlig unik worship lovsang der først bliver udgivet / købes på CD, den 25. september 2012 (i USA). Sangen er skrevet og synges af Matthew West og den hedder "Forgiveness". Han har skrevet denne - og flere andre - hvor han har taget udgangspunkt i nutidige historier, som forskellige mennesker har sendt til ham. Denne "tilgivelses sang" og den redaktionelle video herom, vil få følelserne op i de fleste mennesker. Flere får nok brug for at have lommetørklædet parat,

 

Velkommen til en opvågning der meget vel kan betyde, at du får en ny start og et anderledes bedre liv. Gør dig selv en stor tjeneste: Giv tid til denne worshipssangs UR-PREMIERE. Se først og fremmest "historien bag sangen" og kig og lyt så til "Forgiveness" worship sangen med Matthew West. Slutteligt finder du en trailer for CD koncert-turneen "Into the Light" der løber af stablen i resten af 2012. Et spændende kristent projekt - der kan komme til, at gøre en stor positiv forskel i såvel USA som resten af verden.


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk



Forgiveness

af og med Matthew West. Bedst er det nok først at se "historien bag sangen" den redaktionelle video


 

 





 


 

 
   

September 2018. Vælg dato:

 
 
 
 
 



Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. 2012 kalenderen og de 7 bibelvers til pungen eller lommen.








MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002