FORSIDEN
NOVEMBER MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
20. september


Han stod midt iblandt dem



Jesus finder vej ind til os - også bag lukkede døre - og giver os sin kærlige fredshilsen.

 

Johs. 20,26: ”Da kommer Jesus, mens dørene var lukkede; og han stod midt iblandt dem og sagde: ´Fred være med jer´”

 

Her har vi et bibelvers, som indeholder en stor trøst for os alle. I øvrigt er det værd at bruge tid på læsning af hele kapitlet, som er ét af Johannesevangeliets virkelig gode kapitler.

 

Indledningen af kapitlet er præget af sorg, fortvivlelse og håbløshed på grund af Jesu død og begravelse – og nu den tomme grav. Vennerne løber rundt, enkelte græder, for Jesus er borte. Men så kommer forløsningen, som vi kan læse om i vers 19 og 26, hvor Jesus melder sig på banen og står midt blandt sine venner og siger de beroligende ”Fred være med jer”.

 

Disciplene havde på grund af frygt gemt sig bag lukkede døre, alligevel finder Jesus vej ind til dem og giver dem sin kærlige fredshilsen. Han kunne have åbnet dørene, banket på, men Jesus vælger åbenbart den nemmeste genvej, gennem lukkede døre. Og det er jo netop det budskab, vi trænger til at høre i dag.

 

Vi kan også på en eller anden måde føle, at vi står bag lukkede døre. Der er problemer, der pludselig tårner sig op, ting vi ikke kan overse. Men midt i det hele vil Jesus også i dag stille sig iblandt os og give os tryghed og hvile.

 

Disciplene så Jesus med deres fysiske øjne, de så hans opstandelseskraft, men måske så de også samtidig den tornekronede og forpinte Jesus, der tog al syndeskyld på sig.

 

Vi kan også få lov til at se Jesus. Han siger selv i Johs.14,19: ”Endnu en liden stund, så ser verden mig ikke mere, men I ser mig; for jeg lever og I skal leve.” Det fortæller os, at vi i vor sorg og i vort mismod kan få lov til at se Jesus med troens blik, og det er ikke det ringeste. For konturerne af Jesus med tornekrone og kappe på kan fæstne sig så meget, at man må bryde ud i tak og lovsang for så stor en frelser, at han midt i det hele står ved vor side og ånder på os med sit livgivende og beroligende ord.

 

Lad os i dag tage os tid til at meditere over de dejlige ord, bibelverset til Dagens Ord Andagten . Han kommer til os! JA, Han er hos os.

 

Du, Herre Krist, min frelser est,

til dig jeg håber ene,

jeg tror på dig, o, bliv hos mig,

miskundelig, alt med dit ord det rene!



...Se, det var dengang siger vi lidt hurtigt og regner måske ikke med, at noget sådant kan ske i dag.

 

Forfatteren Adrian Johansen refererer til et sygebesøg, hvor den syge "Ove" han besøgte, havde oplevet noget helt specielt.

 

”Tredje juledag var jeg bevidstløs, og da havde jeg en vidunderlig oplevelse. Jeg blev hentet op til himlen som gennem flammer; da jeg så ned ad mig selv, så jeg, at alt tøjet var brændt, og jeg var iført en guldklædning.


Jesus selv var der og gav mig nye sko. Jeg så også min far, som var død for mange år siden, han kom ud og tog imod mig, og mange troende mennesker, som jeg havde kendt, var der også.


Min præst var der også, og Jesus sagde til ham, at han havde en gerning til Ove, og jeg forstod, at det var noget med ydre mission, men præsten sagde: "Det er da for meget for Ove". Da sagde Jesus: "Og så har jeg endvidere også yderligere en anden gerning til ham".


Jeg var ked af at skulle forlade himlen igen - og nu ligger jeg her og spørger mig selv, hvilken gerning kan jeg vel gøre? Jo, jeg vil fortælle alle, der kommer her: Jesus er en levende virkelighed. Det haster med at få sin sjæl frelst.


Jeg så mange stå og vente på at komme ind i himlen, men det var ikke deres tur endnu. Jeg så nogle blive skubbet i afgrunden”

 

Da Ove havde sluttet sin beretning, sagde Adrian Johansen:

 

”Jeg har jo en skrivemaskine, gennem den kan jeg nå mange andre, jeg har modtaget faklen, jeg giver den nu videre: JESUS ER EN LEVENDE VIRKELIGHED.” Selv er jeg to gange i det forløbne år blevet bragt bevidstløs til sygehuset, hvorfor tog han mig ikke hjem dengang? Var det fordi jeg skulle give Oves fakkel videre?

 

Guds veje er uransagelige, han har mange måder at bringe sit budskab ud. Nu har du fået faklen, vil du bringe den videre, at JESUS ER EN LEVENDE VIRKELIGHED, det haster med at få sin sjæl frelst.

 

Her slutter Adrian Johansen sin appel, affødt af et sygebesøg.

 

Nu har jeg fået faklen, så jeg bringer den videre via andagtssiden. Et andet vidnesbyrd kan læses i den hæftede bog "en fakkelbærer" som kan købes på Etnos Forlag - klik hen og se http://www.etnos-forlag.dk/en-fakkelbaerer.1607.0.html

 

Jo, Jesus er en levende virkelighed. Det erfarer vi i troslivet, og nu igennem en mands oplevelse fra sygelejet.

 


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk



Save A Place For Me

med Matthew West. Bemærk at der er såvel den officielle video samt en lyrik-version


 

 

 


 

 
   

September 2018. Vælg dato:

 
 
 
 
 



Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. 2012 kalenderen og de 7 bibelvers til pungen eller lommen.








MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002