FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
8. september

Livets lys



Salmerne kap. 81 vers 11
:

Jeg er Herren din Gud. Luk munden op, så skal jeg fylde den.

Vi må som kristne, tilbage til vores første kærlighed til Jesus. Vi må bede om Guds hjælp, så vi kan komme vores vantro til livs. Uden troen fatter vi ingen ting af det, som hører Guds rige til. Ordet er levende - og må derfor omsættes i livet. Da får det liv. Da tager det skikkelse. Da bliver det til velsignelse. Lad os fylde os med Guds Ord,


Når vi søger i Guds ord, så finder vi en ny verden, en åndelig, hellig og ren verden. Guds visdom og indsigt overgår al menneskelig forstand. Vi bør derfor altid være søgende efter Guds sandheder og visdom. Dette er en proces, som man aldrig bliver færdig med. Jeremias kap 33 vers 3 og Johannes kap. 8 vers 12:


Kald på mig, så vil jeg svare dig. Jeg er verdens lys. Den, der følger mig, kommer ikke til at vandre i mørket, men får livets lys.

 

Igennem alt, vil Gud give os, hvad vi har brug for. Nogle gange bliver vi overrasket over hans metoder. Gud gør tingene på sin helt egen måde. Vi må forstå, at Gud alle dage, ved HelligÅnden - er vores hjælper i alt. Han ved, hvad der er bedst for os – og hvornår han skal gribe til handling, så det tjener os bedst.

Gud fører os ikke altid ad jævne veje, men han fører os altid ad rette veje. Vi må altid være bevidst om, at Gud hører os, når vi beder til ham. Gud ønsker, at gribe ind i vore liv, især - når vi har besluttet os for, at han skal være vores øverstkommanderende.

Filipperne kap. 3 vers 13-15

 

Kære venner, jeg mener som sagt ikke, at jeg har nået målet endnu, men jeg bestræber mig på ikke at se tilbage på det, der ligger bag mig, og kæmper i stedet frem mod det, der ligger foran. Jeg løber frem mod målet for at kunne modtage den himmelske sejrskrans, som Gud har kaldet os til gennem Jesus Kristus. Lad nu alle os, som er nået til åndelig modenhed, have samme indstilling. Og skulle der være et og andet, I ser anderledes på, så vil Gud åbenbare det for jer.

 

Lad os alle bede Gud om, at lære frimodighed, at kunne tale et Guds ord i rette tid - og på rette sted. At vi hver især må få visdom til, at så et Guds ord i hjertet på mennesker

 


Forslag til lovsang: "At tro, det er at lægge"

Af Emilie Thorup og Peter Svinth
Tekst og akkorder, klik her