FORSIDEN
JUNI MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord - BIBELLAND - Andagter
3. juni

Styrke og Mod


 

Kom med din smerte,

kom med dit hjerte.

Her er den læge, som læger med blod,

han vil forbinde,

så du kan finde,

styrke, helbred og frydefuldt mod

 

Dette vers fandt jeg i en gammel andagtsbog med krøllede bogstaver. Verset har forfulgt mig siden. Jeg synes det siger så meget om menneskelivet, at der er én, som står parat til at bistå os, når vi er kørt fast i livet. Han både kan og vil hjælpe, fordi han i et og alt har kærlighedens oprigtighed.

 

Jeg nævner jævnligt verset, når jeg knæler ved alterskranken. Verset siger jo alt. Vi skal søge kontakt med den læge, der formår at forbinde de sår, som sjælen har fået i en eller anden forbindelse. Hos Jesus kan vi virkelig få mod og styrke til at stride troens gode strid.

 

Jeg nævnte i andagten d.1.juni, at Davids medicin var mod og styrke fra Gud. Han siger frimodigt: ”Du gav mig mod, i min sjæl kom styrke. Det ord kan vi godt sætte op som en manuel for livet. Gennem Guds ord får vi mod og styrke til at tro og til at gøre noget, som vi ikke turde gøre tidligere.

En ældre kvinde skrev til mig: ”Når vore muligheder er udtømte, har Gud sin mulighed i behold.” Ja, det må vi få mod og styrke til at tro.

 

For nogen tid siden læste jeg et vidnesbyrd, som greb mig. Det var en præst, som fortalte om sin mors tro på det umulige.

 

”Faktisk var jeg blevet dødsdømt af lægerne”, skriver han, ”det var alene Guds ord og min mors beslutning, som gjorde, at jeg kom til verden. Min mor havde sat sit eget liv ind på at redde mit, og det var jo en stærk meddelelse at få.

 

Min mor døde i 1940, og i 1970 fandt en af hendes veninder et brev, som min mor havde skrevet til hende to måneder efter min fødsel. Her fortæller min mor, at dengang hun var to måneder henne i svangerskabet med mig, havde lægerne rådet hende til at få fostret fjernet af hensyn til hendes eget helbred. Min mor kunne simpelthen risikere at dø, hvis ikke hun gjorde det, men hun skrev til veninden, at hun i stedet valgte at lægge afgørelsen i Guds hånd og henviste til et bestemt ord fra Salmernes bog, hvor der står: ”Mine tider er i din hånd, Herre”. Det ord gav hende mod og styrke til at lægge både sin og det lille ufødte barns skæbne i Guds hånd, og hun gennemførte svangerskabet.

 

Hendes brev satte nogle ting i gang i mig, som modnedes i løbet af de næste seks år, så jeg i 1976 endegyldigt besluttede at blive præst.”

 

Ja, en stærk beretning om, hvad tro formår, når den bliver inspireret af Guds levende ord. Når vore muligheder er udtømte, så har Gud ved sit ord sin mulighed i behold. Lad os finde hvile i det, når vi næsten har stresset os selv med et og andet.









MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002