FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
21. juli

De små troshandlinger


 

Salme 146,1: ”Halleluja! Pris Herren, min sjæl!”

 

Det er en kendsgerning, at det, der udløser Guds vældige magt, er små enkle ting. Vi vil så gerne udføre noget stort, men vi vægrer os ved at udføre de enkle små troshandlinger, som Gud kan lægge hen til os.

 

Sådan var det også med syreren Na'aman, som nok havde ventet en stor religiøs ceremoni fra Elisas side, som skulle skaffe ham helbredelse, og så fik han blot besked på at dykke 7 gange i Jordan-floden. Det krænkede hans stolthed, og han kunne ikke se, at en så ubetydelig handling kunne skaffe ham helbredelse. Men da han blev ydmyg nok til at handle efter profetens ordre, oplevede han, at underet skete.

 

På samme måde ved brylluppet i Kana, hvor tjenerne af Jesus fik besked på at hælde vand op i de store vandkar og bringe det til skafferen. Tjenerne har utvivlsomt undret sig over denne besked. Det var jo vin, man manglede til festen, og så skulle de blot hælde vand op, men de handlede alligevel i tillid til Jesu ord, og oplevede hvordan vand blev forvandlet til vin.

 

Eller tænk på Jesu ord til disciplene ved bespisningsunderet i ørkenen. Her skulle de dele 5 brød og 2 små fisk ud til 5.000 mænd foruden kvinder og børn. En underlig besked, men ved at handle på Jesu ord, skete underet, og alle fik sulten stillet.

 

Vel, vi kunne blive ved med andre eksempler fra Bibelens blade. Små troshandlinger kunne forvandle håbløse situationer.

 

Hemmeligheden ved velsignelse er lydighed. Det gælder også den første gang, man blev opfordret til at aflægge et vidnesbyrd. Man syntes ikke, man kunne bidrage med noget særligt, og så alligevel fulgte man opfordringen og fik aflagt sit vidnesbyrd. Det var måske lidt kejtet og nervøst aflagt, men for Gud betyder det intet, han ser på lydigheden og en sådan handling velsigner han, for han vil så gerne udtrykke sig gennem os.

 

Det samme gælder også lovprisning, som er vejen til at sikre sig Guds nærhed. Gennem lovprisning kan vi skabe tro der, hvor der før var bekymring og frygt. Lovprisning flytter noget i den åndelige verden og i den, der udøver den. Da Silas og Paulus begyndte at synge i det inderste fangehul, var der nok nogle af fangevogterne, der overbærende trak på skulderen, men de fik noget andet at se, for lovprisningen udløste et jordskælv og alle døre sprang op og alles lænker løstes.

 

Lovprisning eller det at synge en enkelt sang synes ikke at være noget særligt, men I Guds øjne er det noget særligt, for Gud kan udtrykke sig igennem os. Så syng en sang med andre eller syng alene, for lovsangen gør en forskel. Lovsang er den muldjord, Gud bruger for at velsigne, så når der er et og andet, som vil dræbe lovsangstonen, skal vi være på vagt.



Your Love Never Fails

Med Newsboys








MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002