FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
12. januar

Gud giver ord, at gå på


 

Salmerne kap. 119 vers 105:

”Guds ord er en lygte for min fod og lys på min sti.”

2. Korinter kap. 5, vers 7:

Vi lever jo i tro og ikke på grundlag af det, vi kan se;.

 

Guds ord har til alle tider været den afgørende faktor i mange menneskers tilværelse. Det var ordet fra Gud, som skabte tro og mod til at handle. Ja, man fik bogstavelig talt et guddommeligt ord at gå på.

 

Lad os kigge lidt tilbage i historien og samtidig tage aktuelle ting frem.

 

Abraham, hvor er du på vej hen? Det ved jeg ikke, men jeg fik et ord at gå på og det var: ”Frygt ikke, Abram, jeg er dit skjold; din løn skal blive stor!”

 

Josef, hvor er du på vej hen? Det ved jeg ikke, men, jeg fik et ord at gå på, og med det ord vil jeg forblive i Guds plan.

 

Jakob, hvor er du på vej hen? Det ved jeg ikke, jeg solgte jo min førstefødselsret for lidt mad, men jeg fik et ord at gå på ved Betel, det var: ”Jeg vil være med dig og vogte dig, hvorhen du end går, og føre dig tilbage til dette land; for jeg vil ikke forlade dig, men opfylde alt, hvad jeg har lovet dig!”

 

Moses, hvor er du på vej hen? Det ved jeg ikke, folk har lige villet stene mig, men jeg fik et ord at gå på, og det var: ”Træd frem for folket med nogle af Israels ældste og tag den stav, du slog Nilen med, i din hånd og kom så!”

 

Josua. Hvor er du på vej hen? På vej ind i det ukendte, men jeg har fået et ord fra min Gud: ”Herren selv vil gå foran dig, han vil være med dig og ikke slippe eller forlade dig; frygt derfor ikke og vær ikke bange!” Jeg har fået det opmuntrende ord fem gange, så Gud må jo mene det.

 

Gideon, Hvor er du på vej hen? Jeg er på vej mod en fjende, som hjemsøger vort land med ødelæggelse og vold. Gud har netop reduceret min hær fra 10.000 til 300 soldater, men jeg tror på sejr, for jeg fik et ord at gå på: ”Drag hen i denne din kraft, så skal du frelse Israels af Midjans hånd, sandelig, jeg sender dig.”

 

David, hvor er du på vej hen? Jeg kæmper mod uret og uretfærdighed og må lige have skaffet Goliat af vejen. Hvordan vil du som hyrde kunne klare ham? Jeg har fået et ord fra Gud: ”Herren, som har reddet mig fra løvers og bjørnes vold, vil også redde mig fra denne filister.”

 

Du høvedsmand, hvad har du gang i? Jeg har lige hørt et ord fra Jesus og er nu på vej hjem for at se til min tjener, som er blevet rask. Det var sandhedens ord, der gjorde det.

 

Peter, hvad har du gang i? Jesus har lige sagt, at jeg skal kaste garnene ud, og jeg gør det - på hans ord.

 

Du embedsmand, hvorfor har du så travlt? Jeg går på et ord fra Jesus. Han har lige sagt fem ord: Gå hjem, din søn lever! Ordene er nok for mig.

 

Paulus, hvad er der sket? Jeg hørte en røst fra oven: ”Jeg er Jesus, som du forfølger, men strå op og gå ind i byen, så skal der blive sagt dig, hvad du børe gøre.” Jeg går på det ord.

 

En familiefar, der har planlagt at være missionær i Afrika. Jeg har fået et ord, og det rejser jeg på. Ordet er fra Es. 45,2: ”Jeg vil selv gå foran dig, jeg vil jævne hindringer ud. Jeg vil smadre byportens bronze og jernstænger.”

 

En teenager, der skal op til en afgørende eksamen siger frimodigt: ”Alt formår jeg i ham, som gør mig stærk.” Hun bestod.

 

Jo, det går an at gå med Guds ord og på Guds ord. Må Gud i dag få lov til, at plante et ord i dit, såvel som i mange andre menneskehjerter.

 

”Når da I, som er onde, forstår at give jeres børn gode gaver, hvor meget snarere vil så ikke Faderen fra Himmelen give Helligånden til dem, som beder ham”! Luk. 11,13


Det er Guds plan for os, at vi skal få sådan et åndeligt, himmelsk legeme, og han har givet os Helligånden som en forsmag på det himmelske liv. Derfor er vi altid ved godt mod, for vi ser frem til at komme hjem til Herren, selvom vi endnu en tid skal opholde os i en jordisk krop. Vi lever jo i tro og ikke på grundlag af det, vi kan se. 2. Korinter 5,5-7 - klik evt. her og læs hele 2. Korinter kap. 5

 


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk


Dagens Lovsang


By Faith

med Keith and Kristyn Getty. Klik her hen og se og lyt til en live version samt en version med Galkin Evangelistic Team

 




 



 

Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002