FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
1. marts

Vi er skabt til tillid


 

1. Johs. 5,14-15. Vi har den tillid til ham, at han hører os, når vi beder ham om noget, der er i overensstemmelse med hans vilje. Hvis vi altså ved, at han hører os, hvad vi end beder om, så kan vi også være sikre på, at vi allerede har det, vi har bedt ham om.

 

Tillid er forudsætningen for alt. Er der tillid til stede mellem folk, så åbner der sig store muligheder for udfoldelse og skaberkraft. Modsat kan mistillid skabe en dårlig stemning og et dårligt resultat.

 

Fra Bibelens første blade hører vi om tillid. Der var et udpræget tillidsforhold mellem Gud og det skabte menneske. Gud vandrede i Paradisets Have og gav Adam og Eva en tryghed ved sin tilstedeværelse. At leve Gud nær var deres lykke, og de vidste ikke helt, hvilke konsekvenser det ville blive at være på afstand af Gud, men senere måtte de bittert erfare, at det blev deres ulykke.

 

Og sådan er det jo også i dag. Lykkeligt det menneske, som vandrer i samfund med Gud, og for hvem det er en lyst at gøre det. Men forlader vi Gud og tror, vi kan klare os uden ham, bliver det vores ulykke. Der står i øvrigt også skrevet, at ”de gudløse har ingen fred”.

 

Vi må lære tillid. Vi må lære, at vi er skabt til tillid. Prøv engang at iagttage et barn, som skal lære at gå. Barnet udviser fuld tillid over for dem, der skal støtte det. Ja, barnet nærmest vælter sig ud i et gå-projekt, som det næsten ikke kan overskue, men med tillidsfulde øjne og hænderne i vejret stavrer det hen mod den åbne favn.

 

Barnet har en fuldstændig ufordærvet tillid til sine omgivelser. Det samme børe vi have, ja, endog mere, for vi har jo hørt vidnesbyrdet om den tro, der overvinder alt. ”For alt det, som er født af Gud, sejrer over verden; og dette er den sejr, som har sejret over verden: vor tro.” 1. Johs.5,4.

 

Vi er skabt og døbt til tillid. Det er Den almægtige Gud, der har lagt sit ord ned i vore hjerter, for at vi skal tro på det. Så lad os tro det helt og fuldt og ikke stykkevis og delt.

 

Troen på Guds løfter er noget af det herligste, der findes, men vi ved jo godt, at Djævelen prøver på at lægge et dække over alt det, som er herligt i Guds rige. På sin nederdrægtige måde forsøger han at skære i vores tro, så den bliver helt amputeret, og til sidst vover vi ikke at tro på de løfter, som er grundfæstet i Himmelen.

 

Det går, som det står i Luk. 8,12: ”Og derefter kommer Djævelen og tager ordet bort af deres hjerte, FOR AT DE IKKE SKAL TRO og blive frelst.”  Her har vi Djævelens plan åbenlyst blotlagt. Han vil fjerne os fra ordet, for så ved han, at amputeringerne kan begynde. Desværre er det lykkedes ham i alt for høj grad.

 

Lad os i dag vende tilbage til Guds tillidsfulde ord, til de løfter, som vi godt kender, men ofte går i glemmebogen på grund af bekymringer og andet. Løftet fra Salme 37,5: ”Vælt din vej på Herren, stol på ham, så griber han ind”, står stadigvæk til troende. Lad os praktisere indholdet netop nu. 


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk



I need you more

Med Kim Walker







Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. gratis fortællinger og "7 bibelvers" til pungen eller lommen.



MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002